I.v.m. de Corona-maatregelen komen sommige activiteiten te vervallen of vinden plaats met minder deelnemers. 

Check svp vooraf met uw therapeut of docent.

EN: BEKIJK HIER ONS ONLINE AANBOD

Noord Straalt is een warm centrum voor gezondheid, spiritualiteit en educatie. Klik hier om maandelijks ons STRALEND MAGAZINE met nieuws, info en voordeeltjes te ontvangen.

Anti-dieet dag volgens Kim

Anti- dieetdag Op 6 mei 2020 is het Internationale Anti-dieetdag.
Kim onze orthomolecilaire therapeute: 
Voor mij is dit geen bekende dag en ik ben dan ook even gaan googlen waar deze dag vandaan komt: In 1992 werd deze dag in het leven geroepen na de dood van een 15-jarig meisje. Ze pleegde zelfmoord, omdat ze er niet meer tegen kon dat ze zo dik was. Op Internationale Anti Dieet Dag wordt stilgestaan bij de grote plaats die gewicht en de obsessie om slank te zijn in onze samenleving inneemt. Op deze dag denken we niet aan diëten en afvallen, maar meer aan lekker en gezond eten en met plezier bewegen. (Bron: https://www.beleven.org/feest/internationale_antidieet_dag)
TIjdens het googlen kwam ik ook artikelen tegen dat je deze dag alles mag eten wat je wil zoals chips, chocola, pizza, je hoeft in ieder geval niet op je voeding te letten. Daar gingen mijn haren wel even van omhoog staan. Het is namelijk wat mij betreft altijd anti-dieet dag. Natuurlijk niet voor mensen die een allergie hebben, Diabetes type 1 of een andere ziekte waarbij het van belang is een dieet te volgen. Veel mensen volgen een dieet om af te vallen, haken na een tijdje weer af en vallen weer terug in hun oude patroon. Wat is dan wel een goed idee? Zorg voor een gezond eet- en leefpatroon, op die manier creeer je gezonde gewoonten en heb je resultaat op lange termijn. VIjf tips om je te helpen bij een gezond eetpatroon:
1. Maak een menuplanning voor een aantal dagen.
2. Doe geen boodchappen als je trek hebt.
3. Zorg dat je altijd verschillende kleuren groenten in huis hebt.
4. Als je een keer voor een koekje, chocola, taartje kiest, bedenk dan goed of het het waard is, eet je het uit verveling, frustatie of omdat je het echt lekker vindt.
5. Maak kleine veranderingen in je voedingspatroon. Vervang de chips bijvoorbeeld voor wortels/komkommer met hummus. Een koekje voor gedroogd fruit of een handje amandelen.
Bonus tip: Hou bij wat je gedurende een week eet. Je wordt je dan bewust van wat je tussendoor eet, of je wel voldoende groenten eet. Het geeft veel inzicht. Wil je meer weten hoe je je voeding en leefstijl kan aanpassen? Neem contact op met Kim voor een afspraak via info@naturalhealthcoaching.nl Voorlopig zijn de afspraken via videobellen.